Een betere cashflow door geautomatiseerde opvolging van facturen en u beschikt over een automatisch herinneringsproces. Vanaf de eerste factuur tot de laatste aanmaning in één portal zonder extra kosten.
U en uw klant verdienen altijd het beste, ook als het gaat om debiteurenbeheer. FIZ biedt de best mogelijke software voor grote multinationals en kleine en middelgrote ondernemingen. Geen gedoe, maar simpel overzichtelijk en snel.
Krijg uw facturen 30% sneller betaald door de consistente opvolging van facturen en het aanbieden van verschillende betaalmethoden
Bespaar tot 80% van uw tijd besteed aan debiteurenbeheer door de automatisering van herhalende administratieve taken
Uw hele administratie op orde. En u bepaalt zelf wanneer en hoe u uw klant herinnert
Onze software zorgt voor eenvoudigere betalingen en zorgt ervoor dat klanten gemakkelijk contact kunnen leggen over openstaande facturen
Debiteurenbeheer, ook wel debiteurenadministratie genoemd, is alle activiteiten die een bedrijf voert ten aanzien van zijn debiteuren.
Goed debiteurenbeheer is belangrijk en voorkomt dat klanten hun facturen helemaal niet of veel te laat betalen.
Het is een effectieve manier om het werkkapitaal van uw bedrijf te laten groeien.
Het debiteurenbeheer proces is succesvol als de debiteurenpost ten opzichte van de omzet zo laag mogelijk is, dus als facturen in zijn geheel en op tijd worden betaald. Helaas gaat dit niet vanzelf.
Om het debiteurenproces goed uit te voeren, werkt een vaste workflow het beste.
Bij een betalingstermijn van 14 dagen kan dit er als volgt uitzien:
Door dit proces te automatiseren herinnert u uw klant op structurele wijze aan openstaande facturen. Hierdoor verbetert het betaalgedrag aanzienlijk.
Het primaire doel van een bedrijf is om maximale winst te behalen. Producten worden scherp ingekocht en met maximale winst verkocht. Dit is nauwelijks te realiseren als klanten hun facturen niet (op tijd) betalen.
Een slechte liquiditeit kan ertoe leiden dat het voortbestaan van een bedrijf in gevaar komt. Een groot deel van de faillissementen ontstaat door slecht debiteurenbeheer. Dit maakt het een heel belangrijk onderdeel van een organisatie.
Bij FIZ geloven we dat het percentage bewuste wanbetalers minimaal is. Goed debiteurenbeheer bestaat vaak uit het achterhalen van de reden van het niet betalen.
Is het product of de dienst niet geleverd? Heeft de klant een klacht? Of staat er een fout op de factuur?
Communicatie met uw klant is hierin erg belangrijk. Goed debiteurenbeheer verbetert het betaalgedrag van uw debiteuren en bevordert de klantrelatie. Dit zal resulteren in een verkorting van de betalingstermijn en vermindering van de afschrijving van onbetaalde facturen. Uiteindelijk levert dit een directe bijdrage aan de winst van uw bedrijf!